Tällä viikolla olemme käyneet taas lenkkeilemässä Multamäen luontopolulla Laukaassa alkuviikosta ja tänään käytiin sitten Halssilassa Annin, Sennan ja Sisun kanssa. Molemmat lenkit meni oikein mukavasti ja tänään Manu varsinkin nautti hyvästä seurasta. Molemmilla kerroilla Manu pääsi myös vilvoittelemaan itseään järveen, mikä teki Manusta vieläkin onnellisemman lenkkeilijän.  Olen myös käynyt juoksemassa Manun kanssa pururadalla ja nyt on Manu jo kuntoutunut tai rohkaistunut niin, että jouduin viime kerralla pyytelemään sitä odottamaan mua. Yleensä se on juoksennellut mun takana tai mun kanssa samaan tahtia, mutta nyt herra päätti välillä jättää mua jälkeensä. Hyvin Manu on kuitenkin totellut juoksulenkeillä, joten eipä tuo niin haittaa, vaikka se välillä spurttaileekin mun edelle. Manu on saanut myös pulahtaa mutalammikkoon kesken juoksulenkin, jotta on sit riittänyt virtaa myös huikean viiden kilometrin lenkin loppuosaanSilmänisku.

Agilityssä käytiin torstaina ja siellä saimme suorittaa kymmenen esteen radan. Radalla oli alkuun kaksi hyppyä, sitten piti kääntyä ja hypätä ja sitten taas kääntyä ja mennä kepit (12 keppiä) ja sitten suoraan putkeen ja putken jälkeen piti kääntyä ja hypätä aita ja sitten taas kääntyä ja mennä kauemmasta päästä putkeen ja sitten putkesta melko suoraan A-esteelle ja sitten kaksi hyppyä loppuun. Alkuksi saimme kokeilla rataa ohjaajan koirilla, jotka ovat molemmat kilpailleet kolmosissa ja osaavat esteet. Mä valitisin sen hieman rauhallisemman koirulin ja meillä meni hyvin ja sain tehtyä radan niin kuin suunnittelin. Painostin tosin liikaa koiraa kepeillä ja se taisi jättää yhden väliin, mutta sitten otin sen uudestaan ja loppu meni hyvin. Manun kanssa sitten rata menikin mun mielestä kuin unelma, Manu teki juuri niin kuin halusin eikä meille tullut yhtään virhettä!!!!!!!!!!!!!!! Kepitkin mentiin varmasti, vaikkakin hitaasti - mutta pääasia, että Manu teki kepit virheettömästi - olin tosi onnellinen meidän suorituksesta - varsinkin, kun ekan kerran meillä oli radalla kontaktieste mukana ja Manu teki senkin hienostiHymy! Me ollaan kehitytty enemmän tässä agilityssä kun mä olisin ikinä uskonut, joten kyllä me varmaan tulevaisuudessa uskaltaudutaan kisaamaan... mitään tavoiteaikataulua mulla ei ole siihen, et milloin uskaltauduttais kisoihin, ensin treenataan ja saadaan varmuutta ja sitten joku päivä lähdetään ihan kisakentille kisaamaankin. Sitä ennen täytyy kyllä käydä katsomassa kisoja, jotta Manu tottuisi siihen hälinään.

Tässä sitten vielä kuvia meidän tämän viikkoiselta retkeltä Multamäen luontopolulle.

Ensin hieman poseerausta metsämaisemassa.

1244893757_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Sitten lenkin kohokohta eli pulahdus järveen...vesipeto oli turvallisuussyistä narunjatkona, kun ei tehnyt itse mieli lähteä pulikoimaan koiran peräänKieli ulkona Manu nauttii todella uimisesta ja räiskii vettä sydämensä kyllyydestä!

1244893886_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1244893913_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1244893941_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Sitten hieman rauhallisemalla tahdilla nautitaan kauniista järvimaisemasta...

1244893965_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Ja poseerausta märkänä ja onnellisena

1244893988_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1244894049_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Manu on siis saanut nauttia alkukesästä tekemällä sitä, mistä eniten pitää...ja näin me taidamme jatkaa pitkin kesää...yritetään lenkkeillä luonnonhelmassa mahdollisimman paljon - se on niin paljon kivempaa kuin tuo peruslenkkeily pitkin jalkakäytäviä.