Oltiin torstaina agilityssä ja teimme rataa, jossa oli kolme hyppyä puoliympyrän muotoisesti ja sitten esteitä vastapäätä oli putki mutkalla. Teimme radan ensin niin, että putken ulostulosta jatkoimme suoraan ensimmäiselle esteellä ja kaikkien esteiden jälkeen jatkoimme taas suoraan putkeen. Ensimmäisen kerran Manu teki radan tosi hienosti, mutta sen jälkeen mä aloin törmäillä esteisiin ja se sotki Manunkin menoa. Oli jännä huomata, kuinka tarkasti Manu seuraa mun liikkeitä. Kun mä jouduin väistämään estettä sivulle, niin Manu käänsi suuntansa heti eikä sitten hypännytkään estettä, koska mä olin sen mielestä vaihtanut suuntaa, kun otin askeleen sivulle.

Sitten teimme radan niin, että leikkasimme putken ulostulon jälkeen toiselle puolelle, jolloin kiersimme aidat sitten toiseen suuntaan ja lopuksi piti taas mennä putkeen viimeisen aidan jälkeen suoraan. Nyt sitten piti käyttää sitä valssia. Tässä mä kuulemma lähdin liian aikaisin putkelta etenemään, jolloin Manu jäi jälkeen ja sitten me taas törmäiltiin aidoilla. Lisäksi Manu vähän epäröin mennä putkeen toisesta suunnasta (sitä teki muuten kaikki koirat) ja mun piti juosta putken myötäisesti eikä kääntyä heti putken suulta pois, jotta sain Manun suorittamaan putken. Tässäkin teimme ihan kohtalaisesti, mutta mun pitäisi paremmin kattoa, miten juoksen esteille, kun tosiaan meinaisin törmätä kokoajan.

Lopuksi teimme vielä saman radan niin, että heti ensimmäisen esteen jälkeen otimme koirat pois aitareitiltä, niin että niiden piti kääntyä takaisin heti ensimmäisen aidan jälkeen siitä aidan sivusta. Tämän Manu teki hyvin, koska se tosiaan seurasi mun liikkeitä, eikä yrittänytkään jatkaa seuraavalle aidalle, vaan tuli kiltisti luokse.

Tykkäsin taas hirmuisesti olla tuolla agilitytunnilla ja Manukin käyttäytyi oikein mallikkaasti siellä. Se ei tällä kertaa haukkunut eikä murissut ollenkaan. Kerran se meinasi karata putkeen, mutta kääntyi ympäri, kun pyysin sitä luokse. Me kaikki saimmekin kehuja, että meillä on tottelevaiset koiratHymy. Ja niinhän meillä kaikilla tietty olikin!!!!!

Agilityn jälkeen veimme sitten Manun ja espanjanvesikoiran, joka oli myös kurssilla, leikkimään vähän sivummalle. Koirat tykkäsivät peuhata kovasti ja sen verran itsevarma narttu oli kyseessä, että Manu ei hirveästi yrittänyt selkään hyppiä, vaan tyytyi leikkimään.

Eilen kävimme sitten yhteislenkillä Sisun ja Sennan kanssa. Manu tykkää Sisusta tosi kovasti ja komentaa Sisua alkulenkistä haukkumalla, jos se ei juokse Manun kanssa. Loppulenkistä Manukin jo sitten malttoi touhuta omiaan. Oon kyllä onnellinen, että Manu tulee Sisun ja Sennan kanssa toimeen. Lenkkeily kun on porukalla niin mukavaa!