Oltiin Manun kanssa taas eilen koirakoulussa. Alussa Manu sai leikkiä naapurin Iitun kanssa metsässä, kun menimme koirakouluun samalla kyydillä ja meillä oli hetki aikaa yrittää saada koirien energiaa purettua. Koirakoulu oli taas siirtynyt maneesiin ja se jo tiesi meille ongelmia, kun siellä on niin ihania hevosen hajuja. Alku meillä meni kuitenkin hyvin, Manu oli kontaktissa ja innokas tekemään eri juttuja mun kanssa. Noudossa ei olla edistytty oikeastaan ollenkaan, vaan tuonti on edelleen lelun heittelyä mulle, että se sais namun. Pysähtymiset liikkeestä onnistui tällä kertaa melko hyvin ja paikalla makuutakin kokeilin, eikä Manu liikkunut minnekään, vaikka muut koirat touhusivat samaan aikaan eri puolilla maneesia omistajiensa kanssa.

No, sitten joskus puolen välin jälkeen maneesiin tuli vielä yksi koirakko, joka vei sitten Manun huomion koko loppuajaksi. Sinne siis asteli Manun mielestä aivan ihana tyttökoira, jota sitten piti vahdata koko lopputunti. Manu ei kyllä saanut tältä belgianpaimenkoiralta vastakaikua, koska se malttoi touhuta omistajansa kanssa koko ajan. Meidän olisi just sillä hetkellä, kun tää parivaljakko tuli sisälle, pitänyt harjoitella hyppyä, joka siis meni ihan penkin alle, koska Manua ei vaan voinut vähempää kiinnostaa se touhu, vaan ois pitänyt päästä sen toisen koiran luo. Yritin sitten vielä toisen kerran mennä hyppyä kokeilemaan ja silloin sain Manun tekemään jotain mun kanssa, mutta sitten meidän onnistuminen kaatui siihen, että mä en osannut palkita Manua seisahtumisesta esteen jälkeen, mä jotenkin jäin vaan odottamaan jotain muuta...siis kotiläksyksi tulikin mun oman reagointini oikea-aikaistaminen:)

Tänään ollaan sitten käyty pariin otteeseen jo lenkkeilemässä metsässä ja mukavaa on ollut. Leivoin myös Manulle taas jauhelihanamuja, joiden toivon kiinnostavan maanantaina agilityssä:)